lauantai 7. toukokuuta 2016

Kesällä 2016 aijon....

Tehdä töitä
Sain ensimmäistä kertaa elämässäni oikeita kesätöitä, ja olen niistä aivan innoissani. Tosin sain vain kahden viikon tutustu työelämään ja tienaa paikan s-marketista, mutta onhan sekin parempi kuin ei mitään!

Lähteä piknikille
Tämän olen halunnut jo monta vuotta toteuttaa, mutten vain ole saanut aikaseksi. Viime vuonna käytiin Reetan kanssa kerran piknikin tapaisella reissulla, mutta siitä sitten tulikin vähän kaikkea muuta kun jouduttiin paikkaa vaihtamaan useaan otteeseen :-D
Valokuvata reilusti
Joskus kesäisin valkouvaus saattaa jäädä, mutta tänä kesänä aijon kantaa kameraa (joko ihan järkkäriä, tai sitten pokkaria) joka reissulla mukana! Ikinä ei tiedä mitä valokuvattavaa eteensä saa.

Ottaa aurinkoa
Tiedän että auringonotto ei ole kaikista terveellisintä puuhaa, mutta onhan se kiva saada pieni rusketus iholle.
Mennä uimaan luonnonvesiin
Nolottaa ehkä vähän myöntää, mutten ole käynyt luonnonvesissä uimassa varmaan kahteen tai kolmeen vuoteen. Olen tosi huono uimaan, joten olen arka menemään vieraisiin paikkoihin uimaan, ja täällä järvenpäässä en ole vielä kertaakaan käynyt sen takia uimassa. Ja täällä asutaan nyt neljättä kesää :-D

Lähteä reissuun
Ihan vain päiväreissuun tai yöksikin johonkin. Sen jo tiedän että olen menossa Reetan kanssa Tampereelle yhdeksi yöksi juhannuksen jälkeen. Samoin tiedän myös sen että mennään äidin ja isän kanssa heinäkuun lopussa lappiin meidän mökille, ja siellä ollaan kolmisen viikkoa. Muita reissuja ei ole vielä suunniteltu, mutta puheissa on ollut laivalle lähtöä, vanhassa porvoossa käyntiä sun muuta kivaa.
Syödä hyvin
En ole oikein jäätelön ystävä, mutta muutamat tuutit on aivan mun lemppareita. Ihan perus mansikkatuutti maistuu aina hyvälle, ja nyt olen löytänyt uuden suosikin tämän kesän uutuuksista. Pingviinin sitruuna-lakritsi sydän! Siis aivan taivaallisen hyvää, tälläkin viikolla olen niitä jo kolme syönyt, hupsis. Samoin kaikki mehujäät menee alas ja niitä syönkin kesäisin vähän liikaa. Kesäherkkuihini kuuluu myös mansikat ja muut marjat, grilliruoka ja jäävesi tai muu kylmä juoma!

Nukkua univelat pois
Lääkäri totesi mulle tuossa pari kuukautta sitten, että mulla on krooninen unenpuute, mitä se sitten ikinä meinaakaan. Olen kokoajan väsynyt, vaikka nukunkin joka yö ainakin kahdeksan tuntia. Mun nukkuminen on kuitenkin aika koiran unta,ja aamuisin olen kahta väsyneempi. Näin on jatkunut jo varmaan puoli vuotta, ja alkaa pikkuhiljaa väsymys painamaan kokoaikaisesti päälle. Olen testannut melatoniineja sun muita, mutta mikään ei vain tunnu auttavan.
Saada ahdistusta ja paniikkia vähenemään
Niinkuin muutamassa postauksessa olen kertonut, niin kärsin tosiaan ahdistus- ja paniikkihäiriöstä. Samoin mulla on myös keskivaikeamasennus, mutta se on alkanut pikkuhiljaa helpottamaan. Tosiaan kun kesällä ei ole koulua, olen ajatellut laittaa kunnolla aikaa kaikkiin harjoituksiin, mitä olen terapeutiltani saanut, jotta jokapäiväinen ahdistus ja viikottaiset paniikkikohtaukset alkaisivat hellittämään.

Pitää blogin aktiivisena
Nyt tämä bloggailu on hieman jäänyt, koska fiilikset on ollut vähän niin ja näin, mutta kesällä yritän panostaa blogipostauksiin ja yrittää saada ainakin kaksi postausta per viikko ulos uunista. Jos tämä mulle tuntuu liian raskaalta, niin sitten edes yksi postaus per viikko olisi ihan hyvin!
Olla stressaamatta
Tässä kun tätä jo kirjoitan, tiedän että tämä tulee olemaan super vaikeaa, koska stressaan aivan kaikesta, mutta ainahan sitä voi yrittää!

Lomailla kunnolla
Kaikista parasta lomassa tulee olemaan se, kun saa viettää niitä yöpuku/löhöily päiviä, kun ei välttämättä tarvitse tehdä yhtään mitään. Joten kesän suunnitelmissa on siis myös kunnon lomailua ja laiskottelua!
Tällä hetkellä en muuta keksi kesäni puuhaksi, mutta eiköhän tuossa ollut jo ihan tarpeeksi tavotteita :-D Tosiaan, nyt on ollut taukoa täältä blogista, mutta se on liittynyt siihen, kun ahdistukseni on taas pahentunut, enkä joinain pävinä jaksa nousta edes sängystä ylös. Nyt kuitenkin alkaa mieli hieman parantua, ja pääsinkin jo tänne kirjoittelemaan! Seuraavaa postausta odotellessa. Olen valokuvaillut paljon ja tulossa on ainakin asupostausta, suosikkeja, ostoksia, kuulumisia ja ihan vain kuvapostauksia, eli pysykää kuulolla!
 Mitä te meinaatte tehdä kesällä? Saitteko uusia ideoita mun kesän TO DO listasta? Kerrothan mielipiteesi postauksesta ja blogista kommentteihin? Kerro myös mitä olet tehnyt nyt viikolla, kun säät ovat lämmenneet! Hauskaa viikonloppua kaikille!

20 kommenttia:

  1. Tämä oli todella kiva ja kesäinen postaus! Olen tällä viikolla nauttinut auringon paisteesta sekä käynyt törsäämässä rahaa vaatteisiin :D Mun summer bucket list löytyy blogistani!


    ♥ Vilhelmiina Lyydia
    http://vilhelmiinalyydiaa.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) Käympä tsekkaamassa!

      Poista
  2. Olipa mukava postaus :) Ihanan kesäisiä kukkakuvia! Itellä taitaa koko kesä mennä töissä niin ei hirveästi "tarvitse" suunnitella mitä sitä tekisi :D Toi sun listan "Lähteä reissuun" -kohta houkuttelisi kyllä itseänikin.. (:

    http://lifeonearth-marianne.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Noh mutta ihan kivahan se on töitäkin tehdä :)

      Poista
  3. Ihana postaus!♥ Mä oon jut kyhäämässä omaan blogiini to do listaa tulevalle kesälle, joten ihanaa lukea muidenkin listoja♥ Onnea muuten kesätyöstä, sillä niitä ei ole helppo napata nykyään! :) Ja toi tutustu työelämään ja tienaa on kyllä hyvä keino saada se ensimmäinen kokemus! :)

    https://anskisss.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi että kiitos! Jep oon kyllä niin onnellinen että sain edes tuon pikkupätkän!

      Poista
  4. Ihanan kesäisiä kuvia x) lisäks kirjotat jotenkin aidosti (en keksi parempaakaan sanaa haha) ja suoraan! Ja kivoja pläänejä sulla kesäks ;-D
    ps. Liityin lukijaksi :-)

    VastaaPoista
  5. Niin ihana postaus, sun kesäsuunnitelmat kuulostaa niin hyvältä! <3 Täytyy itsekin tehdä tälläinen to do lista, kiitos kivasta ideasta! :) <3

    https://by-rosejuliet.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Kannattaa toteuttaa, oli kyllä hauska miettiä mitä haluaa kesältä! :)

      Poista
  6. Tosi kiva postaus :) Itse meinaan tehdä töitä, matkustella ja viettää ihania iltoja poikaystävän/kavereitten kanssa!

    VastaaPoista
  7. apua ensinnäki rakastuin sun blogin ulkoasuun <3! ja super ihania kuvia :)!! Sulla on uus lukija ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi että kiitos ihan superisti! ♥:)

      Poista
  8. Voi siis pakko kommentoida miten kauniita kuvia!!

    VastaaPoista
  9. Wau, oot tosi hyvä kuvaamaan! ♥ Pakko sanoa että inspiroiduin tästä postauksesta niin paljon että voisinpa tehdä samanlaisen ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitoksia! Voi kuinka kiva kuulla! Tee toki :)

      Poista